Danas (17.oktobra 2020.) na Ilidži, završen je još jedan, četvrti po redu, modul Poduzetničke Akademije KS, koja ima za cilj da mlade ljude koji su završili svoje formalno obrazovanje ili se još obrazuju, potakne na poduzetnički način razmišljanja i da im potrebne alate, koje će koristiti ako su u procesu pokretanja vlastitog biznisa ili se u konačnici odluče da svoje poslovne ideje i realizuju.
Voditeljica ovog modula je bila dvadesetdvogodišnja Amela Tufo, studentica ekonomskog fakulteta u Sarajevu, osnivačica i direktorica marketinške agencije Brandworks doo.
Ukupan finansijski uspjeh nekog preduzeća i njegova dobit zavise od marketinga. Proizvodnja, finansije, računovodstvo i ostale poslovne funkcije neće pomoći nekom preduzeću da uspije ukoliko to preduzeće nema svoje tržište, odnosno ukoliko za proizvodima ili uslugama tog poduzeća ne postoji dovoljno potražnje. Ljudi, s malo ili bez iskustva u poslovanju, kad se susreće s pojmom marketinga isti podsvjesno povezuje isključivo s pojmovima kao što su prodaja i oglašavanje. Iako je tačno da marketing uključuje i prodaju i oglašavanje, ipak potrebno je istaknuti da marketing znači i obuhvata puno više ključnih aktivnosti.
Različiti su autori definisali marketing na različite načine.
“Marketing u osnovi možemo definisati kao društveni proces kojim putem stvaranja i razmjene proizvoda i vrijednosti s drugima pojedinci i grupe dobivaju ono što im je potrebno ili što žele.”(Kotler, 1988.)
Marketing je proces kreiranja proizvoda ili usluga prema željama i potrebama kupaca.
“Marketing je socijalni i upravljački proces kojim pojedinci i skupine dobivaju ono što trebaju i ono što žele putem stvaranja i razmjene proizvoda i vrijednosti s drugima” (Kotler, Wong, Saunders, Armstrong, 2006)
“Marketing se zapravo bavi identificiranjem i pronalaženjem društevnih potreba” (Kotler, Keller, 2006.)
“Marketing je proces kojim organizacije stvaraju vrijednost za kupce i stvaraju snažne odnose s kupcima da bi za uzvrat od kupaca dobili vrijednost.” (Kotler, Armstrong, 2006)
Ovaj mi je modul posebno značajan zato što je predavač mlada, energična osoba koja priča svoje vlastito iskustvo, daje konkretne primjere, konstruktivnu kritiku i najvažnije je što još uvijek prolazi kroz proces učenja i usavršavanja i nas motiviše da učimo, istražujemo, da nađemo šta je to što nama u našem poslovnom modelu je potrebno. Jako je energična osoba i možda je to ono što mi drži svo vrijeme pažnju i koncentraciju, izjavila je za naš portal Anđelka Matijević, jedna od polaznica Akademije.
Sama današnja tema edukacije, koliko god da nam je od ranije poznata, definitivno je proširila naše vidike – prvenstveno u iskustvenim stvarima koje je predavačica podijelila sa nama, a što je doprinjelo da se poistovijetimo i da tu sliku njenog iskustva prenesemo na svoj projekt. Način govora i interakcija sa nama su doprinijeli da svu tematiku koju smo obrađivali, što konkretnije primjenimo na našim biznis planovima, kazala je Indira Bajić, također polaznica Akademije.
PODUZETNICE.BA