Razdoblje tijekom korona pandemije (koje je na sreću iza nas i nadamo se da se nikada neće vratiti) postavilo je nove rekorde prodaje na on line platformama, pa čak i kod vrlo konzervativnih hrvatskih potrošača, koji su se pritisnuti izolacijom, brzo snašli kupovinom iz “naslonjača”.
No relaksacijom mjera izolacije, prvi koraci prema oporavku poduzetništva svakako su usmjereni na prodaju i razvoj prodajnih kanala, poticanje povjerenja potrošača, razvoj novih proizvoda i usluga, te promotivnih aktivnosti koje će pomoći prodaju. Želite li stoga “rasplamsati” svoju prodaju te izaći u susret očekivanjima kupca koji sada više nego ikada žele uštedjeti novac zbog povećane nesigurnosti u vezi s poslovima i financijama kućanstava, potrebno je poprilično konsolidirati sve raspoložive kapacitete i resurse.
Za početak za sve (i koji to nisu i koji to jesu napravili tijekom pandemije) – stavite digitalno poslovanje u središte vašeg operativnog modela i sustava prodajnih aktivnosti. Svakako nastojte uvoditi u svoje proizvode i usluge snažniji poticaj zaštiti okoliša i brizi za ekologiju te klimatske promjene.
Istražujte, predviđajte promjene u raspoloženju i ponašanju potrošača, te obavezno (ako to već niste) digitalizirajte što je moguće više svoj opskrbni lanac te posebice uredite dostavu / isporuku svojih proizvoda ili usluga.
Unatoč nesigurnosti u svijetu i brzim promjenama u ponašanju kupaca, prvi zadatak je uspješne prodaje i u post korona periodu – predvidjeti što potrošaču treba prije nego što mu zatreba.
Čuvanje vašeg prodajnog tima na visokoj razini radnog elana, uz osjećaj sigurnosti, optimistično i produktivno postavljene radne uvjete svakako su velika pomoć i u razvoju prodaje nakon korona krize. Manjak vjere u sebe veliki je kamen spoticanja na uspjeh u prodaji koji se sada traži.
Mnogi u doba krize smanjuju ili čak i dokidaju sredstva za marketing i promociju, no ako već morate tu smanjiti troškove, onda uključite na maksimum kreativnost i inventivnost kao bi to prevladali. Kupci očekuju nove poruke, nove sadržaje, novu tržišnu vidljivost koja će ih zaintrigirati i dovesti k vama.
Pojačajte svoj networking – budite svugdje gdje možete. “Učinite što možete, s onim što imate, tamo gdje jeste!” jedna je od uzrečica američkog predsjednika Theodora Roosevelta, koja odlično oslikava naše mogućnosti za razvoj prodaje u vremenu nakon korona krize. Svakako je iskoristite za svoje učinkovito djelovanje i kroz networking i povezivanje te prezentaciju među što više potencijalnih kupaca.
Budite aktivni i nikada ne odustajte – jer samo stalna aktivnost i djelovanje mogu dati rezultate, očajavanje i povlačenje u slijepu ulicu bez rješenja, nikada nije odgovor na probleme koje treba rješavati.