Procjenjuje se da menadžeri 80% ukupnog vremena troše na različite oblike komunikacije.
Oblici komunikacija mogu biti:
– izravni kontakti,
– sastanci,
– telefoniranje,
– komuniciranje elektronskom poštom,
– važnost neposredne komunikacije licem u lice,
– vještine komuniciranja od presudne su važnosti za različite aktivnosti.
Zadatak preduzetnika je upravljanje sukobima i promjenama, savjetovanje i obučavanje te razvijanje međuljudskih odnosa.
Najvažnija osobina uspješnh preduzetnika je vještina uspješne komunikacije.
Komuniciranje je proces prenošenja informacija, proces kod koga dvije ili više osoba razmjenjuju informacije s namjerom utjecanja na motivaciju i ponašanje drugih.
Komunikacijske vještine su sposobnost slanja i primanja informacija, misli i stavova. To su vještine jasnog i konciznog oblikovanja i prenošenja misli, ideja i poruka.
Timski rad je najvažnije konkurentsko oružje za postizanje veće fleksibilnosti u uslovima globalnih i izrazito konkurentskih poslovnih uvjeta. Grupe i timovi su osnovni element strukture suvremenih organizacija.
Tim je mala grupa ljudi koji usklađeno djeluju na ostvarenju zajedničkih ciljeva,svaka grupa ne mora se nužno ponašati kao tim.
Razlika između grupe i tima: – filozofija tima usmjerena na pobjedu zajednice a tim se ne izdiže iznad pojedinca i ne sputava njegovu individualnost te omogućava usklađivanje osobnih interesa pojedinca sa zajedničkim interesima tima.
Osnovna obilježja tima:
– predanosti članova tima zajedničkom cilju,
– usklađeno djelovanje,
– ravnopravan položaj svih članova tima,
– pozitivno ozračje i grupna kohezija te
– otvorena komunikacija i entuzijazam.
Vještina upravljanja sukobima
Sukob je interaktivni procesi tijekom koga dolazi do neusklađenosti među članovima tima. Savremeno shvaćanje na sukobe gleda kao na pozitivnu snagu, ukoliko se sukobom dobro upravlja, može biti izvor kreativnosti za pojedince, timove i organizacije u cjelini. Izazovne situacije i zahtjevni međuljudski odnosi mogu postati izvorom učenja i iskustva upravljanja u kriznim situacijama.
Emocionalna inteligencija tima je sposobnost tima za osvješćivanje emocija svojih članova i utjecaja na rad tima, sposobnost upravljanja emocijama usmjerena na postizanje zajedničkih ciljeva.
Društvene vještine su dobro nošene s emocijama u odnosu s ljudima tačnim očitavanje društvenih situacija, stupanje u interakcije usmjerene prema uvjeravanju, pregovaranju, rješavanju sukoba i postizanju timskog rada.
Prof.dr.Sadik Bahtić
(Autor je univerzitetski profesor i bivši poslanik Predstavničkog doma Parlamenta BiH)