Magistrica farmacije i zaljubljenica u prirodu su idealan spoj za pokretanje prirodne kozmetike. Naoružana znanjem, obilazeći prirodu grada Srebrenika, Zerina Jakubović počinje praviti ljekovite čajeve, kreme, ulja, sapune, losione, piling za tijelo i bath bombe. Nakon okončanja studija odlazi u Njemačku, gdje trenutno živi i radi. Njene proizvode možete pogledati i/ili kupiti putem FB stranice Milla naturkosmetic

- Kada i kako je nastao tvoj prvi proizvod?
Moj prvi proizvod je nastao 2015. godine. Moja nana je proizvodila mehlem na tradicionalan način. Ona je najvjerovatnije taj recept naslijedila od svoje majke ili nane. Tako sam odlučila da nastavim tradiciju. Za početak sam proizvodila za porodicu i prijatelje. Obzirom da se potražnja povećala, odlučila sam proizvoditi u komercijalne svrhe. Prvi komercijalni mehlem je nastao neke 2018. godine. Tada nekako počinje i stvaranje tadašnje Bio Apothece, koja je bila jako uspješan projekat u BiH.Dosada je mehlem, uključujući najnoviju ambalažu, promijenio svoj izgled već četiri puta.
- Kako izgleda tvoj radni dan; gdje nabavljaš sastojke, gdje i kako ih prerađuješ da bi dobila izvrsne porizvode za njegu kože?
Moj radni dan počinje veoma rano. Budim se oko 6 h i počinjem sa radom. Obzirom da smo, muž i ja tek pokrenuli proizvodnju u Njemačkoj. Potrebno je jako puno rada kako bi ideje sproveli u djelo. Sastojci u Evropskoj uniji su mnogo više dostupni nego u BiH. Mi biramo certifikovane bio sirovine, koje nisu testirane na životinjama. Tako da je potreba za preradom sirovina jako mala.
- Ko su tvoji najčešći kupci; da li su to i dalje stanovnici Bosne i Hercegovine; koliko su Njemci zainteresovani za prirodnu kozmetiku?
Najčešči kupci su svakako osobe koje cijene, vole i prepoznaju prirodnu kozmetiku kao nešto što je jako vrijedno. To su osobe koje kupuju od malih proizvođača i koje cijene ručni rad. Moram priznati da sam oduvijek imala podršku prvenstveno od stanovnika svoje lokalne zajednice, BiH, zatim cijelog Ex- Yu regiona i naših ljudi širom Evrope. Podrška i sada neizostaje. Nijemci su ljudi koji se zaklinju u Bio proizvode. Tako da je prirodna kozmetika ovdje jako popularna.

- Da li si solo igračica ili imaš tim ljudi sa kojima kreiraš proizvode? Sa kim najčešće razmijenjuješ savjete o poboljšanju svojih usluga?
Kreiranje recepata za proizvode potpisujem ja. Tim Milla naturokosmetic je sada porodično zanimanje mene i mog muža. Marketing, socijalne mreže, promocija i prodaja proizvoda radimo zajedno. Savjete razmjenjujem sa ljudima koji imaju dugogodišnje iskustvo u biznisu ili su jako uspješni u tom poslu.
- Nedavno si provela istraživanje o potrebama svojih klijenata/ica. Šta si doznala iz istraživanja; za kojim proizvodima je najveća potražnja; koliko su ljudi privrženi prirodnoj kozmetici u odnosu na hemijsku?
Većina klijentica je odgovorilo kako najradije kupuju prirodne losione za tijelo, maske za lice, pilinge za tijelo, meleme itd. Moram priznati da su ljudi jako osviješteni u pogledu prirodne kozmetike. Svjesni su da je koža jedan od glavnih puteva ulaska materija u organizam, a da je prirodna kozmetika najbolji način da kožu i organizam fino “nahranimo”. Moram da naglasim da ja lično nemam ništa protiv hemijiske kozmetike. Ako dobro poznajemo hemiju, znamo da je aktivna supstanca svake ljekovite biljke zapravo hemijsko jedinjenje.
Jako je bitno podvući razliku između hemijskih jedinjenja i štetnih hemijskih jedinjena. Tako da zapravo pod prirodnom kozmetikom podrazumijevamo kozmetiku bez štetnih jedinjenja. Kozmetiku koja neće naštetiti našem organizmu niti našoj okolini.
- Šta si naučila o sebi tokom poduzetničkog rada?
Najveća lekcija koju sam naučila je strpljenje. Inače sam osoba koja nema strpljenja, želim sve odmah i sada, a to je u procesu pokretanja biznisa nezamislivo.
Razgovarala: Nejra Džananović
Fotografija: Semir Sakić
PODUZETNICE.BA