Razgovarao Ekrem Dupanović
Darko Buković, zasigurno jedan od najboljih hrvatskih privrednih novinara, vrsni poznavatelj hrvatskih i regionalnih gospodarskih prilika, moderator brojnih gospodarskih foruma i konferencija, nakon dugog niza godina u štampanom novinarstvu nije odolio izazovu još jednog medija, ovaj put elektronskog uz snažno korištenje novih tehnologija. Sada kao osnivač i glavni urednik prvog poslovnog radija u ovom dijelu Europe, koji će svoje aktivnosti provoditi pod brendom poslovniFM.
MM: Dugo si bio u printanim medijima. Sad pokrećeš svoj radio, logičnim mi se čini da je to poslovni radio, jer ti si dobro ispekao zanat poslovnog novinarstva. Šta je tvoja temeljna ideja na kojoj sada nastaje prvi poslovni radio?
Darko Buković: Znam često reći prvi se pamte, jer su najhrabriji i drugačiji. Pa eto sad i ja potvrđujem te riječi, kroz samostalan projekt. Godinama stjecano gospodarsko-medijsko iskustvo, naprosto me je usmjerilo stvaranju snažnog, proaktivnog medija koji je više od toga – poslovniFM je glas gospodarstva!
Istodobno, suvremena tehnološka dostignuća i mogućnosti koje pruža globalna mreža (Internet), natjerali su nas da razmišljamo brže. Brže, ali ne na brzinu! Spajajući tradicionalnost najstarijeg medija (radija) sa suvremenim digitalnim platformama djeluje i kao prvi poslovni e-radio na ovim prostorima, sa sadržajem na zahtjev (on demand). Ono što je, primjerice, Netflix za televiziju, to je poslovniFM i njegov podcast svih emisija za poslovni sadržaj – kojeg slušaš kad ti želiš, sve na www.poslovniFM.com.
Poslovno novinarstvo danas je, usudim se reći, možda zadnja oaza pravog analitičkog, kvalitetnog novinarstva. Upravo sam htio stvoriti projekt u kojem će poduzetnici, oni koji stvaraju i zapošljavaju, imati svoj medij. Mjesto na kojem će i kroz koji će i međusobno komunicirati.
Nastao je kao izraz želje da se dobre priče i događanja, kao i uspjesi poduzetnika predstave širokomm krugu ljudi, posebno što je u današnjim mainstream medijima gospodarstvo i poduzetništvo tretirano neprimjereno sukladno njegovoj snazi i značaju.
Nažalost, jedan od najvećih problema svih radijskih postaja u Hrvatskoj (a znam da je tako i u svim zemljama regije), je nedostatak kvalitetnih poslovnih informacija i sadržaja te njihova kvaliteta, zbog čega ćemo sadržaj osiguravati radijskim postajama na objavu bez dodatne naknade.
PoslovniFM na jednom mjestu inaugurira 3P model komunikacije – poSLUŠAJ proČITAJ poGLEDAJ, čime postaje jedinstvenim medijskim iskorakom u korist gospodarstva.
MM: Kako u grubo izgleda program, šta slušaoci mogu očekivati?
Darko Buković: Poduzetnički orijentiran, pravi je, toliko nedostajući glas gospodarstva! Mjesto je to stalnog rada na podizanju kulture razgovora o poslu i poslovanju, mjesto dobrih poduzetničkih priča. Svima nam nedostaje razgovora, pa i sučeljavanja mišljenja….ali kroz razgovor.
Iznimno visoka kvaliteta novinara-urednika od kalibra, u kombinaciji s mladim snagama, slušateljstvu će donijeti čitavu lepezu emisija i sadržaja, tematski jasno novinarski profiliranog i slušatelju usmjerenog na davanje informacija dodane vrijednosti, rječju dobrih poduzetničkih i afirmativnih priča.
Sama imena emisija govore o obuhvatu djelatnosti, jer za nas je sve posao – tako su i postavljene emisije od Turizma385, Bizkulture, Anamneze, Ritma posla, Osiguraj se….za mirovinu, Agrobiza, Energetskog tjedna, Poslovne žene, Financijske industrije, Kluba analitičara, priča iz obrtničkih radionica, Tehnobiz, Euraport, Lokalno je globalno, prve emisije o mladima i poslovanju Teenbiz, emisija Recikliraj, Društvena strana poslovanja, Posao i kućni ljubimci itd.
Ujedno, ponosno mogu ekskluzivno najaviti i emisije koje će, primjerice voditi dr.Božo Skoko (Brend forum), dr. Feđa Vukić o dizajnu danas, emisija Sendvič u kojoj će dva urednika iz drugih medija imati jednog gosta/gošću, ponosan sam na emisiju Senior, koju smo nazvali i životni intervju ili razgovor s osobama koje su možda papirom u mirovini ali elanom i pameću oni od kojih treba učiti i čiji savjeti mogu biti dodana vrijednost svakome u poslu. Svoje mjesto u programu imat će mjesečna emisija Kultura komuniciranja Kuka, prva i jedinstvena takva emisija o kreativnoj industriji – marketingu, komunikaciji, radu kreativnih agencija, kao i onih za strateško komuniciranje i PR.
Ljestvica je visoko podignuta, sada se u našem studiju obavljaju snimanja i priprema materijala. I napominjem, nije nam cilj imati najbolje glasove, već top poslovne urednike i voditelje koji znaju postavljati prava pitanja.
MM: Pripreme za start se bliže kraju. Kad te možemo očekivati u eteru i koliko ćeš ti kao autor emisija biti prisutan u programu? Ovo pitam zato što te znam kao hiperproduktivnog čovjeka.
Darko Buković: Novinarstvo je, kao što si i ti dobar dugogodišnji primjer, zaraza i jedna vrsta prokletstva bez kojeg se ne može. Tako da i ja naprosto ne mogu biti lišen svoje emisije….Naime, emisija koju sam nekoliko sezona imao na lokalnim i regionalnim televizijama „Vrijeme je za gospodarstvo“ nastavlja svoj medijski put. Nastavit ću razgovarati s onima koji imaju što reći, decision makerima koji su se svemu ludom oko nas oduprli radom. Tražit ću i predstavljati i dalje takve inspirativne sugovornike.
I nešto posebno za kraj. Pokretanje poslovnogFM prati i prvi jedinstveni izbor poslovne fotografije u Hrvatskoj i regiji. Pod motom ruke zaprljane radom, mirišu na dostojanstvo, s tri kategorije ruke, osoba, pogon/prostor… želimo dodatno osnažiti pojam i pogled na poslovanje.
PODUZETNICE.BA