Madi Sharma je poduzetnica koja uspješno vodi Madi Grupu, skup kompanija koje posluju u privatnom, ali i u nevladinom sektoru, a čija je temeljna filozofija »stvarati inovativne ideje prilagođene lokalnom okruženju, koje imaju globalni utjecaj, utjecaj na dobrobit društva u cjelini«.
Predstavnica je Ujedinjenog Kraljevstva u Europskoj ekonomskoj i socijalnoj komisiji koju je imenovao britanski premijer, a predstavlja grupu poslodavaca u Komisiji.
Na čelu je WESTT-a – Women’s Economic and Social Think Tank, udruge žena koje rade na konkretnim rješenjima za pitanja kao što su razvoj i napredovanje žena u svijetu.
Pokretačica je web portala Entrepreneur Envoy koji objedinjuje i promovira poduzetništvo u svim svojim oblicima i nijansama, a s ciljem ujedinjavanja ljudi i organizacija koje žele svoje ideje pretočiti u stvarnost, promovirati održivost i slaviti uspjeh.
Jedna je od pokretačica Act4Growth kampanje, građanske inicijative na europskoj razini koja želi potaknuti Europski parlament da institucionalno i zakonski definira infrastrukturu koja će podržavati žensko poduzetništvo.
Međunarodno je priznati govornik, posebno na polju poduzetništva, različitosti i spolne ravnopravnosti. Za svoj rad je dobila više priznanja, među kojima Azijsku žena postignuća (Asian Woman of Achievement) i Najbolji šef Ujedinjenog Kraljevstva (UK’s Best Boss).
Iako danas privatno i karijerno u potpunosti realizirana, Madi je svoju fascinantnu priču započela kao samohrana majka, žrtva obiteljskog nasilja, Indijka u stranoj zemlji bez ikakvog novca, znanja i vještina. Upustivši se u neperspektivnu prodaju „samose“, tradicionalnog istočnjačkog jela, svojom upornošću razvila je biznis koji je u samo nekoliko godina postao iznimno uspješan, da bi potom propao zbog nestručnosti direktora kojemu je povjerila upravljanje. Iako nije pokleknula te nakon toga stvorila pravi brend od sebe i svog imena, savjetuje da ukoliko ikad vlastiti biznis prepustite na upravljanje drugome ili tražite vrijedan poslovni savjet, tu osobu itekako dobro poznajete. Kaže da je prije svega važno dobro razmisliti što u životu želimo raditi i to toliko da bismo za to mogli umrijeti, a potom to zapisati. Problem je u tome što čak 90% vlastitih ideja nikada ne realiziramo. Važno je imati na umu, kaže, da je apsolutno sve moguće te da ne postoji cilj koji si možemo postaviti, a da ga ne možemo ostvariti.
Kroz svoj rad Madi je glavni naglasak uvijek stavljala na ljudski kapital, naročito na žene te dugo nezaposlene. Uz oko 40% nezaposlenih mladih ljudi u Europi, tvrdi da je inzistiranje na radnom iskustvu, koje mladi očito zbog godina još nisu mogli skupiti, iznimno diskriminatorno te da im se mora dati prilika za rad i demonstriranje vlastitih sposobnosti bez obzira na to. Svojim radom u Bruxellesu bori se da se taj kriterij izbaci iz oglasa za posao kojima se zapošljavaju mladi.
Kao poznati borac za prava malih i srednjih poduzetnika Madi napominje da rast i razvoj dolaze upravo iz ove kategorije kompanija. To su tvrtke koje zapošljavaju, ulažu u inovacije, rastu i napreduju, stoga se mora raditi na poticanju samozapošljavanja i pomaganju onima koji su već u biznisu, naročito onda kada propadnu pa žele ponovo stati na noge. Tu napominje i važnost poduzetnica jer su najveći broj tvrtki i novih poslova u krizi otvorile upravo žene.
S obzirom da, kako kaže, kad je kretala u biznis nije imala nikakva znanja niti vještine, radom je stekla vrijedna poznanstva koja su joj otvorila nova vrata i pomogla u osnivanju biznisa koji vodi danas.
„Ja ne znam ništa, ali zapošljavam ljude koji znaju“, tvrdi Madi.
Savjeti Madi Sharme:
„Ne“ je samo privremena riječ, ne uzimajte je kao konačan odgovor.
Slušajte svoju podsvjest.
Naučite svoju djecu poslu, neka prođu sve etape razvoja poslovanja kad već imate svoj biznis.
Za pokretanje biznisa nipošto vam ne treba poslovni plan jer on prognozira gdje ćete biti za pet godina, a vama je bitno ono danas. Poslovni plan je potreban samo prilikom traženja investicija i ulaganja.
„Nemam novca“ je samo isprika za nepokretanje biznisa. U većini slučajeva novac vam uopće ne treba.
Ako biznis ne može izdržati barem šest mjeseci bez investicija, ne može ni uspjeti.
Nemojte registrovati firmu ako niste 100% sigurni u to što i kako želite raditi te želite li život poduzetnika uopće.
Smisao biznisa nije da drugi dolaze vama, već da vi dolazite drugima i pomažete riješiti njihove probleme.
Ne držite stvari za sebe, već recite na glas što vam treba. Poručite Svemiru što želite jasno i glasno.
poduzetnice.ba