ŽENA U OVOM VREMENU: Samira Salihagić, kreatorica brenda Saso Mange
Vrijeme u kojem se sada nalazimo, je vrijeme pandemije covid_19. Ovo su dani karantina i dani prepuni tjeskobe i negativnih vijesti. Ipak smo odlučili naš prostor ispuniti pozitivnim pričama. Pričaćemo o uspješnim ženama, poduzetnicama koje strpljivo podnose ove dane izolacije; mada malim biznisima, privatnim biznisima koje one vode prijete najveće opasnosti u krizi koja se već sad nazire i na sav glas najavljuje.
Ostajemo pozitivni, te mada se sve dešava pod parolom «socijanog distanciranja», ne želimo zaustaviti komunikaciju. Komuniciraćemo sada, više nego ikada i barem na taj način održavati veze sa kupcima proizvoda i usluga poduzetnica iz Bosne i Hercegovine.
Vlasnica brenda Saso Mange, fenomenalna Samira Salihagić, uživa u kreiranju unikatnih i jedinstvenih modnih dodataka. Njene torbe su čista primjenjena umjetnost. Veoma su kvalitetne i veoma tražene na domaćem, ali i na ino tržištu. Razgovor sa njom je bio veoma motivirajući za sve nas. Pitali smo je gdje pronalazi inspiraciju, kako opstaje na varljivom BH tržištu i kako vidi svoj biznis u budućnosti s obzirom na trenutno smanjenu potrošnju i najavu velike ekonomske krize, te kako iz njenog ugla izgleda kompletna situacija koju živimo ovih dana…
Ispričajte nam nešto o sebi i svom brendu, kako je krenula Vaša poduzetnička priča?
Samira Salihagić, majka dvoje odrasle djece, Lejle i Admira, umjesto mjesta i datuma rođenja reći ću Hercegovka i škorpija. Zaposlena sam u Produkciji Federalne televizije kao organizator .
S druge, moje kreativnije strane, idejni tvorac, kreator, fotograf, marketing menadžer, osoba zadužena za nabavku materijala, a i prodaju, sve to u brendu Saso Mange ( Leather Bags ). Moja priča je u samom početku slična mnogim drugim pričama. U jednom periodu života, radi preseljenja, bila sam nezaposlena, trazila sam posao svakodnevno. Onda sam shvatila da okolnosti mogu nametnuti nezaposlenost, ali da ja ne mogu pristati na besposlenost pa sam počela raditi ono sto znam, izrađivati nakit . Pokazalo se kao dobar način za sačuvati zdrav razum i optimizam, a i način za ponešto zaraditi. Nova poznanstva,novi ljudi u mom životu su uticali na uvođenje kože kao osnovnog materijala u moj rad. Obilazila sam sarajevske kožare i pomalo od svakog usvajala i učila zanat. Paralelno sam mnogo radila, rezala, krojila i istraživala… Za mene je sve to bilo novo, od materijala do mašina i alata, ali sam brzo shvatila da imam nešto što je neophodno, a nema ga baš svako, strahovitu volju i strast da radim.
I tako su nastale prve kožne, šarene, unikatne torbe koje sam nazvala Saso Mange, što u prevodu sa romskog znači svega ima, nema čega nema. A svega je već tada bilo oko mene i u mojoj glavi. Forme, oblici i boje su se množile i razvijale bez prestanka, inspiracije za izvoz. Sada bolje razumijete i sam naziv brenda (nema čega nema ). Bila sam istinski sretna jer sam intuitivno osjetila da će nesto biti od toga, a imala sam i prijateljice koje su me podržavale i ukazivale na isto.
Saso Mange torbe su veoma neobične, pomalo ekstravagantne i jako personalizovane. Ko su Vaši kupci?
Moje klijentice su uglavnom žene koje vole neobične stvari, koje ne podliježu trendovima nego ih kreiraju. Većinom su to žene koje privlače pažnju svojim odijevanjem, ali i javnim govorom i mišljenjem, samosvjesne, samostalne, žene koje znaju sta hoće. Ogromno mi je zadovoljstvo poznavati taj krug ljudi, to je posebna prednost mog posla. Ako sve i nisu takve, ja ih takvim doživljavam. Tu su i muškarci koji žele usrećiti svoje partnerice pa zajedno osmislimo iznenadjenje za njih .
Kakvo je vaše mišljenje o virusu kovid_19 i svim mjerama predostrožnosti koje se poduzimaju?
Ja baš ne bih ulazila u analiziranje i davanje mog mišljenja o virusu, jer nemam dovoljno znanja u tom segmentu. Uglavnom nisam pristalica brojnih teorija zavjere i načina liječenja koje kruže društvenim mrežama. Jednostavno se pridržavam predloženih i zadatih mjera zaštite i to je to. Slobodno vrijeme provodim praveći nove torbe i u šetnji po planinama.
Obzirom na radnu obavezu u kontaktu sam sa ljudima, na distanci naravno, ali kad sam kući ti kontakti su svedeni na minimum jer ne želim bilo koga izložiti eventualnoj opasnosti (haha, osim moga supruga koji je ionako od mene izložen raznim opasnostima ). Razumijem ljude koji osjećaju strah kao sto razumijem i one malo slobodnije, mislim ljudi smo, svako je drugačiji, pa samim tim ima i drugačije viđenje cjelokupne situacije. Stručnjaci iz tih oblasti bi nas trebali provesti kroz ovo stanje na najbolji mogući način, ali nisam bas ubjeđena da se kod nas politika opet ne petlja gdje joj trenutno nikako nije mjesto, ispred znanja i nauke.
Kretanje je svedeno na minimum, kupovna moć stanovništva opada, kriza se najavljuje. Da li će se ova situacija odraziti na Vaš biznis i uopće na obrte i mala preduzeća? Da li Vas ovo stanje demotiviše?
Za neke biznise će naredni period sigurno biti težak, za neke poguban, ali za neke možda i odskočna daska. U teškim situacijama se rađaju nove ideje. Također mislim da će opstat kvalitetni proizvodi i usluge. Obim moje proizvodnje je ionako dosta ograničen tako da ne mislim da će eventualna kriza mene nesto posebno dotaći, ali ukoliko bude trebalo, imam jos neke opcije koje nisam iskoristila tako da neću odustati.
U poslu je bitno uvijek imati plan B. Trenutno nisam demotivisana, čak šta više, novi izazov je tu da se suočimo, da vidimo ko smo i šta smo. Iskoristila bih priliku da skrenem pažnju ljudima da kupuju domaće ili bar proizvode iz regiona, jer je to jako bitno. Zbog našeg ionako malog tržišta usmjereni smo jedni na druge. Tako ćemo spasiti mnogo porodica koje ovise od svojih naizgled malih, ali njima najvećih i najbitnijih biznisa.
Sretno nam svima zajedno .
PODUZETNICE.BA