Piše: Adisa Tufo
Mnogo je ljudi danas, vlasnika malih biznisa, koji su toliko okupirani poslom koji rade da naprosto nemaju vremena ni da misle na odnose s javnošću, a pogotovo ne mogu naći vrijeme da se toj problematici posvete. Da li je uredu da za našto što treba da unaprijedi naš posao i podigne ga na mnogo veći nivo, čekamo neko “slobodno” vrijeme. Zar nam slobodno vrijeme na treba za porodicu, rekreaciju, razonodu? Naravno da treba. Ne, nećemo čekati da “nađemo vremena” da bismo se posvetili (recimo) marketingu, nego ćemo vrijeme koje nam je predviđeno za radne aktivnosti, drugačije izorganizirati. Vrijeme je resurz i važno je znati na šta ga trošimo, ali o tome ćemo neki drugi put.
Iz razgovora sa vlasnicima malih biznisa, često čujem da njima i ne treba marketing i da je najbolja kampanja od usta do usta. Pa , da budem iskrena, i ja vjerujem da je to nekad bila najbolja opcija. Najbolja u smislu da je najjeftinija i najpouzdanija, ali zar to vrijeme nije polako iza nas.
Radio i TV reklame su još aktuelne za određene ciljane skupine, jumbo plakati očekuje se da daju određene informacije i efekte, ali najzastupljeniji medij je danas smartphone i sve vrste digitalnih kampanja danas daju najveće rezultate.
Međutim, pogrešno je vjerovati da su digitalne kampanje najjeftinije. Nisu. Ako želite da zaista imaju efekat one su itekako skupe. Koliko uložimo toliko ćemo i dobiti. Možda tek u drugom ili trećem krugu jedne iste kampanje možemo doprijeti do određene publike za manje novca.
Dalje moramo biti drugačiji i izuzetno zanimljivi. Pravila postoje, ali je glavno pravilo da pravila nema i da kreativnost oglašivača nekada može biti ključna. Nekad naprosto na nešto ljudi kliknu i to postaje viralno. Ali ipak se mnogo toga može planirati i predvidjeti.
Nužno je biti prisutan na društvenim mrežama. Nužno je biti kvalitetan i drugačiji. Nužno je graditi vlastiti brend, koji će zbog nečega biti prepoznatljiv. I ne očekivati rezultate preko noći. Da bi jednog dana bili izuzetyno atraktivni korisnicima naših usluga, potrebno je nekad godine i godine rada i ulaganja. Da, često izgleda da je rezultat došao preko noći, ali oni koji su radili na njemu znaju, da je su rezultata došli dugogodišnjim napornim radom i upornošću.
Vrijeme za marketing se mora planirati. Ako je to nemoguće, ako ne postoji način da se dva sata dnevno posvetimo odnosima sa korisnicima i potencijalnim korisnicima naših usluga, onda trebamo planirati sredstva koja ćemo investirati u tu svrhu i angažovati marketinšku agenciju koja će te poslove obavljati za nas.
Kad izgradimo dobre odnose s javnošću, tek tada možemo očekivati da i svaka marketinška kampanja, da željeni rezultat. A na taj put bi najbolje bilo krenuti odmah.
Nazovite +387 62 334 494 ili pišite na info@brandworks.ba
PODUZETNICE.BA
TEKST OBJAVLJEN KAO PODRŠKA PODUZETNICAMA I POSLOVNIM ŽENAMA IZ BOSNE I HERCEGOVINE.