Prvo izdanje Tourism Networking Foruma okupilo je danas, 8. novembra u sarajevskoj Vijećnici turističke radnike iz Bosne i Hercegovine i regije, kao i njihove kolege iz srodnih poslovnih oblasti koji se žele poslovno umrežavati i povezivati. Također, u sklopu programa, a u organizaciji sarajevske agencije Ebbe Comms – čiji je moto: Uči. Prezentuj se. Umreži se. – gosti su imali priliku čuti poslovne savjete stručnjaka koji dolaze iz Bosne i Hercegovine, regiona i svijeta.
Kako je istakla organizatorica Foruma, Ema Bukovica program je koncipiran od edukacijskih predavanja, poslovnog umrežavanja i izložbenog dijela. – Govorimo o inovacijama u turizmu, trendovima u komunikaciji koji se mogu poboljšati u cilju kvalitetnijeg poslovanja. Poslovno umrežavanje je značajan dio Foruma, a koje je u organizaciji analitičke kuće Bisnode – time smo željeli omogućiti učesnicima, koji su danas ovdje da se poslovno umreže, ali i da razmjene mišljenja. Smatramo da ukoliko želite imati uspjeh u turizmu uslovljeni ste saradnjama – stoga je značajno da se turistički djelatnici umrežavaju, da stiču nove ideje, da se inspirišu kako da prošire svoje ponude.
Stručnjak iz oblasti digitalnog marketinga, koji dolazi iz hrvatske kompanije Consalta – Dino Oreški istakao je da je današnja konferencija prvi korak ka postavljanju Bosne i Hercegovine na turističku mapu Evrope. – Bosna i Hercegovina ima bogatu historiju, autentične proizvode, mnogo toga što može ponuditi turistima iz cijelog svijeta i mislim da su ovakvi događaji prvi korak. –
Prva tema o kojoj su govorili upravo Dino Oreški, te Ivan Bildi iz srbijanske kompanije Likes and Cookies, Edin Halilović iz bosanskohercegovačkog Lilium Digitala, te Sanel Hadžić iz agencije Media PR bila je Content marketingom od povećanja prodaje i direktnih bookinga – odnosno kako dobrim sadržajem privući goste, kako su istakli – kako ispričati svoju priču, kako bi gosti vidjeli šta je to zapravo autothono i bogato u Bosni i Hercegovini, Sarajevu.
Ivan Bildi iz Agencije “Likes and Cookies” rekao je da će turistički radnici iz njegove prezentacije moći vidjeti kako mogu poboljšati prodaju svojih aranžmana, ali i generalno povećati vidljivost regije kao turističke destinacije. – deNajveći je izazov da Bosna i Hercegovina postane destinacija na koju gosti žele da dolaze, da bi iskusili nešto što nemaju na drugim mjestima i svakako da ova regija ima mnogo toga da ponudi što se ne može vidjeti na drugim mjestima. Kreiranjem sadržaja će se približiti ovaj dio Evrope i moći će osjetiti barem djelić toga šta će dobiti kada dođu ovdje.
O značaju Tourism Networking Foruma govorio je i Sanel Hadžić, ističući da je najveći značaj u tome što će osobe koje prezentuju Bosnu i Hercegovinu i cijelu turističku zajednicu naučiti mnogo toga – čime treba da prošite svoj biznis. Hadžić, kao predstavnik BH influencera – ističe značaj u osobama koje su praćene putem društvenih mreža, a koje u velikom značaju promovišu mjesta na kojima se nalaze.
Edin Halilović iz agencije za digitalni marketing Lilium Digital, u svom izlaganju kazao je da njegova agencija koristi model koji se do sada pokazao jako uspješnim za privlačenjem kupaca iz njihove djelatnosti, ali da je za to trebalo jako puno rada i istraživanja. – Trebas e fokusirati na bit. Priču treba ispričati iskreno, jer samo na taj način možete doći do onih koji će koristiti vaše sadržaje i usluge. Ne postoji tajna uspjeha, sami je pronalazite. Sve što se pokaže ispravnom prilikom privlačenja kupca je dobro, potrebno je napraviti procjenu koliko kupac vrijedi i šta želite od njega, a zatim dolazi do uspjeha.
Nakon panela, gosti su imali priliku prisustvovati prezentaciji Tarika Hamzića, predstavnika Javnog preduzeća “Sarajevo”, koje je na samom Forumu predstavilo svoje rezultate, poziciju na turističkom tržištu, projekte i inovacije usmjerene na razvoj Sarajevske žičare kao najveće turističke atrakcije te Vijećnice kao najreprezentativnijeg objekta. Admir Dizdar iz agencije Sighter Travel kazao je da za uspjeh treba znati ko nam je publika da bi mogli djelovati ka našem cilju, a koji prije svega moramo jasno definirati svakako će nam u razvoju pomoći i primjena novih tehnologija i inovacija.
Uz predstavnika JP Sarajevo, na panelu, a o temi Inovacija u turizmu, startup kulturi govorili su Goran Dodig iz Tehnološkog parka Intera Mostar kazao je da je inovacija zapravo sve ono što doprinosi nekoj novoj vrijednosti, ali i smanjenju troškova, što je bitno za preduzeća, da ona nije predodređena samo za jedan sektor. – Inovacijom dajete kupcu nove sadržaje, smanjujete svoje troškove, a angažovali ste i lokalnu kompaniju koja vam je pomogla da se stvori odreženi sadržaj. – dodajući da se tržište razvija, a ako mi želimo pratiti taj razvoj moramo pratiti i trendove. – Morate se prilagoditi i prihvatiti novitete jer samo tako će biti uspjeha, a tome služe inovacije.