Svi poznajemo superheroja sa crvenom maskom koji je bio (i ostao) dio naših života već generacijama. Sigurna sam da ste odmah vizualizirali sami vizual brenda/logo/ikonu: crveno-plavo odijelo išarano dezenom paukove mreže, onda simbol pauka na sredini odijela i na kraju, njegova maska.
Zvuči jako poznato? Ali zašto? I zašto baš SVIMA?
Spider-man nije jedan od onih fikcionalnih likova čije smo priče zaboravili, niti jedan od onih čije vlasničke kompanije nisu mogle dalje generisati profit. Njegovu ideju poznaju naši roditelji, nane i dede, prijatelji, kao i mali rođaci koji su se rodili poslije onog vremena kada smo ustajali u 7 ujutro da gledamo crtiće na televiziji. Ne možemo to reći baš za svakog lika iz Marvelovih i DC univerzuma.
Pratiš kako smo gore istakli riječ «ideja». Njegova ideja je poznata generacijski, ali – zašto samo ideja? Tu je i njegova priča, dugogodišnja historija, osobnost, emocija, knjige, stripovi, filmovi i mnogo štošta što se krije iza tog crveno-plavog odijela.
Samo pozicioniranje brenda našeg najdražeg superheroja je (pametno) dostupno svima. Prvo imamo generaciju koja je odrasla uz knjige i stripove u kasnim pedesetim, koji se priči vraćaju inspirisani nostalgičnim osjećajima kojima im Spider-Man donosi. Raduju se vidjeti naredne generacije kako uživaju u istim fikcionalnim likovima njihove mladosti. Tu nastaju zajedničke teme za međugeneracijski razgovor i druženja. Mnogi ističu tu fenomenalnu sposobnost Stan Lee-a, koji je među prvima u svojoj struci, kreirao likove koji su se mogli uspješno povezati sa ljudima na emocionalnom i ličnom nivou.
Naredna generacija ga je upoznala sa istaknutim iskrenim i «ljudskim» elementima. Peter Parker, iako je bio superheroj, on je i tinejdžer. Kao takav, sa svim tinejdžerskim problemima, uspio se približiti svima onima koji se osjećaju pomalo neshvaćeno, zaljubljeno i kao dio priče koja je veća od njih samih. Pratimo njegovu reakciju na smrt člana porodice. Vidimo neizostavnu ljubav i pažnju prema onima koje najviše voli. Isto tako, svjedoci smo luckastoj i pomalo smotanoj simpatiji prema djevojci. Sve te ljudske, a ne toliko superherojske osobine, su ga povezale sa svojom publikom i prije nego što je stavio masku na glavu.
I naravno, nove generacije imaju priliku prepoznati novu adaptaciju od strane fenomenalnog Toma Hollanda. On je integrirao jako puno humorističnih elemenata, slenga i jednu vrstu naivnosti prema cijelom konceptu superheroja. Priča Spider-Man-a je postala prilagođena današnjem načinu života i svakodnevnice. Ostalo je samo da se zapitamo: kako će ova, svjetski poznata ikona, izgledati kada bude adaptirana za 20 godina i prilagođena za one koji će tek doći?
Kao što možemo zaključiti – brend crnog pauka na crvenoj pozadini je savršen primjer dobro izgrađenog brenda. Strpljivi, multigeneracijski rast te jako iskrena i ljudska priča. U priču jednog momka koji je preko noći dobio mogućnost da preuzme odgovornost kakvu nikad nije mogao ni da zamisliti, izgubio mnogo toga bez čega nije mogao vidjeti, ali ostao takav da dijeli osjećaje snage, brzine i izdržijvosti; te se svi mi i danas ponosimo nazvati ga našim najdražim super herojem.
Sada – možemo odgovoriti na pitanje – kako kreirati brend?! Ili pak, ako okrenemo, kako se ne može kreirati brend. Napraviti logotip i kreirati račune na društvenim mrežama – ne čini vas brendom. Brend (i da ponoviti ćemo ovu riječ u ovom paragrafu previše puta).. i opet – Brend se zasniva na emocijama, na angažmanu vaših potrošača te na pričama vaših potrošača. U onom momentu kada vi, barem jednom svom korisniku/kupcu, postanete nezamjenjivi i singularni – vi ste za njega brend – dok je on vaš glavni ambasador.
Da li bi Spider-Man bio multigeneracijska globalna senzacija da je samo otvorio račun na Instagramu? Ne. Te stvari se zaboravljaju. Budite oni koji neće tako lahko biti zaboravljeni.
Piše: Amela Tufo, CEO agencije BrandWorks