U svijet poduzetništva uplovila je prije dvije godine kada je počela izrađivati ekološki prihvatljiv skulpturalni avangardni nakit, namještaj po mjeri i namještaj od epoksidne smole. Iman della Luna kroz svoj biznis predstavlja sebe kao umjetnicu.
Predstaviti sebe kao umjetnicu, istinski je poriv koji pokreće Iman della Lunu Glušac da već dvije godine vodi svoj privatni biznis i radi posao koji voli. Potrebna je „hrabrost i ludost“, kaže mi Iman della Luna i priča kako je za nju prava motivacija – pratiti svoje srce.
Pratiti svoje srce i stvarati umjetnost
Iman della Luna Glušac je neobična djevojka, bavi se glumom, pjeva u ansamblu, borda, uči nove jezike i svake godine posjeti jednu novu državu. Sjeća se da je u njenoj kući uvijek postojala jedna tegla u koju je porodica ubacivala svoje snove i ciljeve, potom izvlačila ceduljice i radila na tome. Tako je Iman della Luna naučila pratiti svoje srce i ostvarivati snove, a jedan od njih živi u svojoj radionici gdje stvara ekološki prihvatljiv skulpturalni avangardni nakit, namještaj po mjeri i namještaj od epoksidne smole.
„Proces stvaranja je specifičan sam po sebi. Poseban osjećaj je dok stvarate; kada skica iz moje glave dođe do završnog oblika, na primjer, sada kreiram zidne police i raduje me sam proces kreiranja. Taj tok misli, jedno pretapanje boja i materijala, stvara veliku radost u mom životu“.

Za Iman della Lunu, umjetnost je „ekspresija osjećanja i ideja pretočenih u djelo“, a njena najveća inspiracija dolazi iz prirode, zato se Iman Della Luna Studio vraća prirodi, sadnjom drveća i upotrebom biorazgradivih materijala:
„Umjetnost je jedna unutrašnja strast koja vas pokreće da dio sebe, kroz kreaciju, date svijetu. Moja najveća inspiracija dolazi iz prirode i za mene je to najsavršeniji oblik umjetnosti na planeti. Iz te inspiracije dolazi odluka i težnja da djela koja stvaram budu ekološki prihvatljivi i da time ne narušavam već narušeni prirodni sklad na zemlji“, rekla je Glušac i dodala da nije uvijek jednostavno pomiriti poduzetništvo i biznis, ali da je ona pronašla način; pokrenula je biznis, radila na njegovom razvijanju i uskoro zaposlila ljude koji taj dio posla rade za nju.
Kako je umjetnica pokrenula svoj biznis?
Postati poduzetnica sa dvadeset i četiri godine, zaposliti nove ljude, izvoziti van granica naše države, potvrda je dobrog poslovanja i pokazatelj da i umjetnici i umjetnice uz pravu podršku mogu biti uspješni poduzetnici i poduzetnice. Iman della Luna mi je ispričala da je ta podrška ponekada „samo osmijeh drage osobe u teškim danima“ i rekla da su baš zbog toga, privatno, najveća podrška bili roditelji i prijatelji, a profesionalno, edukacije o poduzetništvu:
„Najveća podrška u mom životu generalno dolazi od strane mojih roditelja i oni su bili a i sada su najveći sistem podrške. Također, podrška je dolazila kroz edukacije o poduzetništvu i od strane mojih prijatelja“, rekla je Iman della Luna i prisjetila se kako je svoju biznis ideju prijavila na Zajedničko ulaganje Startup studija, a nakon što su joj odobrena sredstva, prošla je i niz edukacija u Startup studiju, pa danas kaže:
„Zajedničko ulaganje je po meni super stvar, jedna velika prednost jeste to da imate podršku i vise izvora znanja, nešto što defitnivno je od velike pomoći kada prvi put pokrećete biznis. Za sada sam veoma zadovoljna Startup studiom i njihovim mentorima, veoma često mlade osobe u svom okruženju ohrabrujem da se obrate Fondaciji sa svojom idejom i da zajedno uz njihovu pomoć pokrenu svoj biznis“.

Kako je umjetnica razvila svoj biznis?
Nakon što je napravila najvažniji korak i pokrenula svoj biznis, trebalo je raditi na njegovom razvijanju. Bilo je teško poslovati u vrijeme pandemije, ispričala je Iman della Luna i otkrila koji je to za nju bio najlakši put za razvoj biznisa koji je doveo i do poslovanja na inostranom tržištu:
„Najlakši način za razvoj biznisa jesu društvene mreže, pa onda preporuke kupca. Zadovoljni kupci uvijek dovedu još kupaca. Do prve saradnje je baš tako došlo, preko prijatelja; i tako nam se otvorio novi kanal prodaje. Veoma je složen i komplikovan proces izlaska na inostrano tržište i uključeno je više ljudi iz različitih brašni. Veoma je izazovno iz male države koja nije u Europskoj uniji konkurisati prema velikim firmama u velikim državama, ali me raduje što su prepoznali naš kvalitet“, rekla je Iman della Luna.