Kampanje u okviru izbornih procesa predstavljaju okvir u kojem se osiguravaju uslovi za predstavljanje i promociju političkih kandidata i kandidatkinja, stranaka, programa i ideja, a sve s ciljem da se osigura informisani glas biračkog tijela. Osobe koje učestvuju u tom procesu koriste se raznim tehnikama kako bi došli do birača i prenijeli svoje poruke, uključujući i tradicionalne i nove medije, javne događaje, pisane materijale ili druga sredstva.

Demokratski izbori zahtijevaju informisano glasanje i pravu šansu da kandidati i kandidatkinje dobiju podršku i motivišu simpatizere da glasaju. Izborne kampanje od vitalnog su značaja za postizanje tih ciljeva. Izbori koji su istinski konkurentni pružaju jednake mogućnosti svim takmacima da prenesu svoja stajališta građanima i građankama i da konkurišu za glasove. Izborne kampanje pružaju kandidatima i kandidatkinjama i političkim strankama mogućnost da glasačkom tijelu prenesu svoju poruku pomažući građanima i građankama da donesu informisane odluke na dan izbora.
Početak i kraj neposrednih izbora u Bosni i Hercegovini objavljuje Centralna izborna komisija u skladu sa Izbornim zakonom BiH. U grafičkom prikazu vidljive su ključne faze izbornog procesa u BiH. Izborna kampanja, u pravilu, obuhvata period od 30 dana prije dana izbora; međutim, za svakog kandidata i kandidatkinju ključne su i sve druge faze. Od posebnog značaja je proces internog – unutarstranačkog odlučivanja o kandidatskim listama, o rasporedu na tim listama, nosiocima listi itd. U jednu ruku, to je period u kojem se dešava unutarstranačka kampanja za što izgledniju poziciju na listi. Ovaj proces uređen je statutom i drugim dokumentima partija/stranaka, a Izborni zakon BiH utvrđuje pravila u vezi sa formiranjem kandidatskih listi, uključujući i pravilo zastupljenosti kandidata muškog i ženskog spola.

Podaci pokazuju da različite političke partije različito pristupaju izbornim kampanjama. Ali u principu većina njih imenuje svoje izborne štabove, utvrđuje slogan i program kampanje. Izborni štab je tijelo koje koordinira proces pripreme i provođenja kampanje s ciljem ostvarivanja što boljeg izbornog rezultata.

Izvor: Publikacija-Strateški pristup uspjehu kandidatkinja u izbornim kampanjama