Fond za zapadni Balkan (WBF) pokrenuo je 28. oktobra svoj treći poziv za podnošenje prijedloga za regionalne projekte. U cilju informisanja organizacija civilnog društva i drugih neprofitnih orgaizacija u Sarajevu je, a u prostorijama Ekonomskog fakulteta, 13. novembra održana info sesija na kojoj su prisustvovali i predstavnici Udruženja “Poduzetnice IN”, te vam u ovom članku donosimo sve informacije koje su relevantne za sam poziv o kojem se dodatno možete informisati, te pronaći više informacija na linku: http://westernbalkansfund.org/wbf-3nd-call/.
Regionalna saradnja ostaje jedan od glavnih izazova za zapadni Balkan, posebno uzimajući u obzir njegovu sposobnost pozitivnog utjecaja na regionalnu stabilnost i donošenje različitih praktičnih koristi za svoje građane i društva. U tom je cilju jačanje regionalne saradnje ključan zahtjev za ugovorne strane zapadnog Balkana, uključujući njihove težnje za članstvom u EU. “Opći je cilj trećeg poziva za prijavu projekata pridonijeti regionalnoj i prekograničnoj saradnji, dobrom partnerskom odnosu i jačanju regionalne kohezije u regiji zapadnog Balkana”, istakao je u Sarajevu izvršni direktor Zapadno balkanskog fonda, Gjergj Murra, dodajući da su do sada pristigle 42 prijave, te da su organizacije iz Bosne i Hercegovine jedne od aktivnijih sa područja Balkana, s obzirom na to da u svojoj bazi broje više od 200 organizacija s kojima bi se moglo sarađivati.
Vodeći podnositelji zahtjeva pozvani su da predaju potpunu prijavu na engleskom jeziku pomoću aplikacijskog paketa priloženog na linku koji se nalazi na početku članka, te potpuna prijava uključuje sljedeće dokumente: Prilog A. Obrazac za prijavu; Prilog B. Budžet i Prilog C. Izjavu vodećeg podnositelja zahtjeva.
Poziv je otvoren do 10. decembra, sa ukupnim budžetom od 250.000 eura i maksimalnim iznosom po projektu koji ne smije prelaziti iznos od 12.000 eura.
Oblasti unutar kojih se može poslati projektni prijedlog su:
- Kulturna saradnja (promocija zajedništva unutar jezika i kulture, kulturna baština, turizam, ugostiteljstvo);
- Obrazovanje i nauka (ponajviše se odnosi na obrazovne institucije, ali i civilna društva imaju često strukturu unutar koje mogu pružiti edukacijski proces – saradnja između institucija, formiranje edukativnih mreža);
- Obrživi razvoj (od zaštite okoline do mladih, te podrška mladima i njihovim start up idejama – takmičenja, kampovi za mlade inovatore i slično);
Oblasti koje su također podržane od strane WBF su: mladi, medijska pismenost, EU integracije i pomirenje u regionu, a kako ističu iz WBF – inovativnost se cijeni – te su spremni vidjeti i što je to novo što im civilno društvo i institucije imaju ponuditi.
Ko može aplicirati?
Aplicirati mogu sva pravna lica koja se nalaze na teritoriji zemlje potpisnice (pripadaju Zapadno balkanskom fondu), neprofitne organizacije, te javne institucije (kulturne, obrazovne).
Šta vas može isključiti?
Ako ste registrovani kao biznis – profitno društvo, ukoliko se vaša organizacija bavi političkim kampanjama, ukoliko se nalazite u sukobu interesa, te ukoliko se isključivo bavite religijskom, vjerskim promocijama i sl.
Ukoliko ste nosilac dva projekta (projektni podnositelj možete biti jednom, također jednom možete biti i partner). Kako ističu iz WBF moguće je da budete u isto vrijeme nositelj jednog projekta i partner na jednom projektu.
Projekat mora biti sa dužinom trajanja – ne duži od 12 mjeseci.
Sve aktivnosti moraju biti organizovane u zemljama potpisnicama Fonda Zapadnog Balkana, jedan od partnera također mora biti iz zemalja potpisnica.
Budžet
Odnos budžeta je 80:20 (80% troškova projekta snosi WBF, dok 20% snosi podnositelj projekta sa partnerima – da li iz ličnih sredstava ili donatorskih, preko drugih projekta, a moguće je i u ‘naturi’ – troškovi kojima se može dati određena cijena, a što nudi projektni predlagatelj).
Budžet je izražen u eurima i mora biti po realinim tržišnim cijenama.
Budžetom prihvatljive aktivnosti su: promotivna kampanja, PR, marketing aktivnosti, angažovanje eksperata, nagrade, certifikati…
Nepodobni troškovi su: honorari koordinatora, projektnog osoblja, renta prostora, kupovina tehničke opreme (ne može se kupiti, ali se može izvršiti najam);
Isplata se vrši u dvije tranše – 80% po potpisivanju ugovora, te 20% nakon finalnog izvještaja.
Vidljivost i promocija
Uz promociju projektnih aktivnosti, samog nosioca projekta, partnera projekta – vrši se promocija WBF-a – te svaka objava mora biti na maternjem i engleskom jeziku.
Pitanja o pozivu na stranice i mailove WBF o projektu mogu se poslati do 25.11.2019.
Rok za predaju je do 10.12.2019. godine do 17:00 sati (putem e-maila).
Do kraja marta 2020. godine aplikanti će imati odgovore o statusu njihovih projekata, te će se tada od onih koji ulaze u realizaciju projekta tražiti dokumentacija poput: Statuta, finansijska dokumentacija, te partnerske izjave.
Realizacija projekata počinje sa aprilom 2020. godine.