• O Nama
  • Oglašavanje
  • Uslovi korištenja
  • Kontakt
No Result
Pogledaj sve rezultate
Poduzetnice
  • Naslovna
  • Vijesti
    • Teme
    • Biznis
    • Karijera
  • Pričamo o…
    • Žena koju volimo
    • Intervju
  • Creative
    • Creative Work
    • Creative Inspiration
    • Video
    • Ljepota i zdravlje
  • Kolumne
    • Biznis i Ekonomija
    • Iz pera pravnika…
    • Žene pišu
  • Networking
    • Partneri
  • Udruženje Poduzetnice IN
    • O nama
    • Statut
    • Članstvo
    • Naše aktivnosti
    • Pristupnica
    • Pitajte…
  • Najave događaja
    • Prijava-Seminari 2020
Poduzetnice
No Result
Pogledaj sve rezultate

Nakon 13 godina provedeno sveobuhvatno istraživanje o mladima u BiH: Više od 50% mladih želi napustiti državu

by poduzetnice
19 Juna, 2021
in Aktuelno, Mladi
0 0
Home Vijesti Biznis Aktuelno
Share on FacebookShare on Twitter

Nakon trinaest godina od kada je urađeno prvo i jedino sveobuhvatno istraživanje o mladima i omladinskom sektoru u BiH, danas su predstavljeni prvi preliminarni rezultati najnovijeg istraživanja o položaju mladih u Bosni i Hercegovini. Ovi rezultati pokazuju da je želja za odlaskom iz zemlje i dalje visoka, jer više od 50% mladih navodi kako žele napustiti BiH.

Zvanični rezultati istraživanja bit će objavljeni na web stranici Instituta za razvoj mladih KULT krajem jula/srpnja ove godine.

Od 2008. godine, kada je rađeno prvo ovakvo istraživanje, život mladih ljudi znatno se promijenio. Svakodnevnicu im oblikuju različite turbulencije i promjene, ali i razvoj i modernizacija tehnologije što se možda najviše osjetilo tokom pandemije Covid – 19.

Prema popisu stanovništva provedenom 2013. godine, u Bosni i Hercegovini živi 773.850 mladih starosne dobi od 15 do 30 godina. Drugim riječima, 21,91% populacije čine mladi.

Oblast istraživanja mladih dosta je složena i zahtijeva uvid u sve sfere društva općenito, jer ne postoji niti jedna oblast života koja nije bitna za mlade. Dodatno, pri istraživanju položaja i potreba mladih moramo voditi računa i o specifičnim generacijskim pitanjima koja se tiču isključivo ove populacije. Proces istraživanja proveden je uz primjenu najstrožijih metodoloških standarda u čemu su nam mnogo pomogle konsultacije sa Agencijom za statistiku BiH. Istraživanje će biti javno dostupno i koristit će svim zainteresiranim stranama, a prvenstveno donosiocima odluka prilikom kreiranja konkretnih mjera usmjerenih ka boljem položaju mladih u našoj zemlji, rekla je Šeherzada Halimić, izvršna direktorica Instituta za razvoj mladih KULT.

Istraživanje je obuhvatilo više od 10 tematskih oblasti kao što su obrazovanje, rad, zapošljavanje i preduzetništvo mladih, socijalna briga, zdravstvena zaštita, sigurnost, kultura i sport, aktivizam i slobodno vrijeme, te učešće, volontiranje, mobilnost i migracije mladih. U istraživanju je učestvovalo 3132 ispitanika iz cijele BiH, od kojih su 51,8% bile žene i 48,1% muškaraci, u dobi između 15 i 30 godina starosti.

Mladi ljudi smatraju kako bi prioriteti bh. vlasti u narednih 5 godina trebali biti zapošljavanje i obrazovanje, a zatim zdravstvena zaštita, sigurnost i upravljanje migracijama u kontekstu odlaska stanovništva iz naše zemlje. Preliminarni rezultati pokazuju da više od 65% mladih živi sa roditeljima/starateljima, te da je i dalje visok interes za napuštanjem Bosne i Hercegovine, rekao je Aziz Đipa, voditelj odjela za monitoring, evaluaciju i istraživanja u Institutu za razvoj mladih KULT, te dodao: “Uzimajući u obzir dob ispitanika, druga istraživanja, postojanje rada na crno i različite metodologije koje se koriste za istraživanje tržišta rada, vrlo teško se može odrediti stopa nezaposlenosti mladih u BiH. Ipak, nezaposlenost mladih i dalje se procjenjuje visokom u odnosu na radno aktivno stanovništvo“.

Zabrinjava činjenica da je 40% mladih ljudi koje je obuhvatilo ovo istraživanje izjavilo kako je u posljednjih 7 godina član njihove uže porodice napustio BiH, te da se odlasci najčešće dešavaju u vangradskim sredinama. Također, rezultati pokazuju da više od 50% ispitanih ima interes da napusti našu zemlju, dok je njih 12,1% već poduzelo konkretne korake u tom smjeru.

Mladi kao najaktivniji korisnici društvenih mreža najčešće koriste Instagram (80,4%), potom YouTube (69,3%) i Facebook (67,3%).

Kada je u pitanju pandemija korona virusa, mladi su generalno nezadovoljni reakcijom nadležnih organa na svim nivoima vlasti i u različitim sektorima (obrazovni, zdravstveni i sektor tržišta rada). Međutim, najmanje negativno ocjenjuju reakciju zdravstvenog sektora.

Istraživanje o položaju mladih u BiH proveo je Institut za razvoj mladih KULT uz podršku švedskog naroda putem Švedske agencije za međunarodni razvoj i saradnju (Sida) i Ambasade Švedske u BiH, te uz podršku GIZa po nalogu Saveznog ministarstva za međunarodnu saradnju i razvoj SR Njemačke i Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC), kroz projekt „Stručno obrazovanje u Bosni i Hercegovini.“

mladi.org

Post Views: 273
Tags: Institut KultIstraživanjeSIDA
ShareTweetShareSharePin
poduzetnice

poduzetnice

Poduzetnice.ba je portal pokrenut sa ciljem umrežavanja, motivisanja, informisanja, promovisanja, afirmisanja i edukacije poduzetnica i poduzetnika iz Bosne i Hercegovine i regiona.

Related Posts

Beč je centar međunarodne startup scene
Najave

Beč je centar međunarodne startup scene

17 Maja, 2022

Međunarodni startup festival ViennaUP’22 od 27. maja do 3. juna stavlja Beč u centar umrežavanja i ekonomske saradnje. Osmodnevni program...

Samit žena lidera regiona 2. i 3. juna na Fruškoj gori
Najave

Samit žena lidera regiona 2. i 3. juna na Fruškoj gori

17 Maja, 2022

(Foto: ESB Professional/shutterstock.com) Treći “Samit žena lidera”, na kome će učestvovati više od 200 poslovnih žena iz regiona, biće održan...

Javni poziv za pokretanje vlastitog turističkog biznisa!
Aktuelno

Javni poziv za pokretanje vlastitog turističkog biznisa!

12 Aprila, 2022

Rok prijave 21.04.2022 Prijavi se na Turistički inkubator koji provodi Startup studio u suradnji sa MarketMakers projektom i Odmori u...

Sajam knjige u Sarajevu “Moć knjige”
Najave

Sajam knjige u Sarajevu “Moć knjige”

29 Marta, 2022

Zadovoljstvo je obavijestiti Vas da KJP Centar “Skenderija” – Sarajevski sajam planira održavanje XXXIII INTERNACIONALNOG SARAJEVSKOG SAJMA KNJIGA I UČILA 2022. u periodu od...

Interesantno
Permanentne edukacije savremene žene i zašto je bitno da se zalažemo za ”LongLifeLearning”

Permanentne edukacije savremene žene i zašto je bitno da se zalažemo za ''LongLifeLearning''

Kakanj: Radionica stručnog osposobljavanja za mlade

Kakanj: Radionica stručnog osposobljavanja za mlade

Stolac: ŽENE BALKANSKE

Stolac: ŽENE BALKANSKE

Najčitanije

Iz pera pravnika: POJAM STANARSKOG PRAVA, NJEGOVA PRIMJENA I PRAVNE POSLJEDICE

Iz pera pravnika: POJAM STANARSKOG PRAVA, NJEGOVA PRIMJENA I PRAVNE POSLJEDICE

4 godine ago
Iz pera pravnika: RAZVOD BRAKA I PODJELA BRAČNE STEČEVINE

Iz pera pravnika: RAZVOD BRAKA I PODJELA BRAČNE STEČEVINE

4 godine ago
Pisanjem protiv negativnih misli

Iz pera pravnika: KAKO DOBITI URBANISTIČKU SAGLASNOST I ODOBRENJA ZA GRAĐENJE OBJEKTA

4 godine ago
Iz pera pravnika:  MJENICA I NJENA PRIMJENA U PRAKSI

Iz pera pravnika: MJENICA I NJENA PRIMJENA U PRAKSI

4 godine ago
Poduzetnice

Poduzetnice.ba je platforma pokrenuta sa ciljem umrežavanja, motivisanja, informisanja, promovisanja, afirmisanja i edukacije poduzetnica i poduzetnika iz Bosne i Hercegovine i regiona.
Opširnije

  • O Nama
  • Oglašavanje
  • Uslovi korištenja
  • Kontakt

© 2018 Poduzetnice - trends & lifestyle magazine | Designed by bikt.ba.

No Result
Pogledaj sve rezultate
  • Naslovna
  • Vijesti
    • Teme
    • Biznis
    • Karijera
  • Pričamo o…
    • Žena koju volimo
    • Intervju
  • Creative
    • Creative Work
    • Creative Inspiration
    • Video
    • Ljepota i zdravlje
  • Kolumne
    • Biznis i Ekonomija
    • Iz pera pravnika…
    • Žene pišu
  • Networking
    • Partneri
  • Udruženje Poduzetnice IN
    • O nama
    • Statut
    • Članstvo
    • Naše aktivnosti
    • Pristupnica
    • Pitajte…
  • Najave događaja
    • Prijava-Seminari 2020

© 2018 Poduzetnice - trends & lifestyle magazine | Designed by bikt.ba.