Liderstvo je neizostavna tema u svakoj knjizi o poslovanju. Ali lideri su omiljena tema za izučavanje i među psiholozima. Koja je tajna njihovog uspjeha, kakve osobine kao ličnosti posjeduju, šta u njihovoj biografiji upućuje da će izrasti u lidere, kakav način života vode samo su neke od inspirativnih oblasti. Uz to, lideri u poslovnom svijetu postaju sve više cijenjeni i materijalno nagrađivani. Na primer, američke korporaciju ulažu velike suma novca kako za savjete ovih stručnjaka, tako i za obuku i konsultacije svojih perspektivnih lidera. Novac i uspjeh su pravi mamac za veliko interesovanje među potencijalnim stručnjacima koji nastoje da djeluju kao liderske figure.
Kako su najvedi među liderima sticali odane sljedbenike? Čime su pokretali i inspirisali obične ljude ,ali i najveće umove svoga vremena? Odakle su crpili energiju za poduhvate kojima su posvetili svoje živote? Šta je u njihovim životima bila glavna karika, osnovno iskustvo koje ih je učinilo tim što su postajali? Da li se lideri rađaju ili se veštine koje oni posjeduju mogu naučiti? Ovo su samo neka od pitanja koja inspirišu psihologe.
Možemo pretpostaviti da veliko interesovanje za harizmatične ličnosti dolazi iz neizvjesnog, turbulentnog vremena u kojem živimo. Jedna od ideja je da je ovo trenutak kada su čovječanstvu potrebne nove, pokretačke ideje velikih umova. Pretpostavlja se da su biznis i nauka one oblasti koje imaju najveću odgovornost, ali i veliku šansu da naprave promjenu koja će pokrenuti čovečanstvo u novom pravcu.
O tome govori sve više stručnjaka koji izučavaju poslovanje. Svi se slažu u tome da su nauka i ekonomija oblasti koje će najverovatnije izroditi promjene. Ostaje pitanje kakve će to promene biti i kakve će to posljedice imati po čovječanstvo. Nadajmo se da će promjene donijeti boljitak i napredak čitavoj planeti. Ali i svjest o tome da nove ideje i nov kvalitet nastaju često na ruševinama starih. Čega ćemo sve morati da se odreknemo da bi živeli u toj novoj i očekivanoj budućnosti? U kojim oblastima će promjene biti najvidljivije?
Ako slijedimo ideju da će se nove, revolucionarne ideje roditi iz svjeta znanja i poslovanja (neke od tih ideja već su zaživjele u našoj svakodnevici) onda je jasno zašto su liderski umovi i liderski pogled na poslovnost ono što je danas najaktuelnije.