Autor teksta: Aida Rosić
Mentorica za društvene mreže ➡ aida@mozaik.ba
Znaš li da prosječan korisnik provodi skoro sat vremena dnevno na TikToku?
Ova društvena mreža je vrlo brzo uspjela prestići gigante kao što su Facebook, Instagram i Youtube.
U brojkama, TikTok je na svoje Android i iOS uređaje preuzelo više od 2 milijarde korisnica i korisnika.
Nakon ovako impozantnih podataka ostaje još samo pitanje – kako možeš koristiti TikTok za svoj biznis?!
Iako ova društvena mreža nema još uvijek puno korisnika iz BiH kao Instagram ili Facebook, sada je pravo vrijeme za pozicioniranje brenda, jer sve prognoze idu u smjeru da će TikTok za godinu postati nešto što će biti standard.
A jako je važno biti među prvim brendovima. 🥳
Tri glavna načina na koje možeš koristiti TikTok za svoj biznis:
- Kreirati vlastiti kanal i putem njega prenositi relevantne videozapise
- Surađivati s influencerima i tako svoje usluge ili proizvode predstaviti široj publici
- Platiti za oglašavanje na TikTok-u. Iako je oglašavanje putem TikTok-a još uvijek u beta verziji, brendovi na globalnoj razini već su prepoznali izuzetan potencijal koji ova platforma nudi u isticanju kampanja, ali i prirodno generisanom sadržaju koji jednostavnije dolazi do ciljanih skupina.
Nekoliko ideja koje možeš koristiti:
- Poveži organski sadržaj s TikTok oglašavanjem
Jedan od prvih korisnika, kada su velike firme u pitanju, je The Washington Post. Vjerovatno očekuješ ozbiljan sadržaj na njihovom profilu, ali naprotiv… Sjajno su se uklopili u tematiku TikToka te za plasiranje sadržaja na ovoj platformi koriste ideje Davea Jorgensona. On kreira zabavne video zapise te popularne teme u vijestima obrađuje na način da pravi kratke humoristične video zapise koji imaju i do pola miliona pregleda.
- Koristi Smart Video Soundtrack
Smart Video Soundtrack je besplatan kreativni alat koji nudi TikTok. Automatski kombinuje odgovarajuću muziku s tvojim videozapisom.
- Jednostavno kreiraj profesionalni video uz Video Templates
TikTok nudi video alat koji omogućuje izradu video oglasa brže i jednostavnije od većine ostalih platformi. Proces započinje odabirom predloška i prijenosom foto materijala, teksta i logotipa. Nisu potrebne posebne vještine za uređivanja video zapisa, a prednost korištenja ovog alata je što ćeš potrošiti malo vremena na stvaranje profesionalnog videa samo jednim klikom na gumb.
- #Hashtag izazovi
#HashtagChallenges su sjajan način promocije jer nude brzi angažman. Treba spomenuti da su upravo na taj način odlične kampanje na TikToku imali u Samsung-u i to za GalaxyA, a ovaj challenge došao je do skoro 30 miliona ljudi. Čak su i BMW i Ralph Lauren imali svoje izazove na ovoj platformi, a brojke su fascinantne.
Primjeri učinkovitih TikTok oglasa:
Zapamti da ono što oglas čini uspješnim na Facebooku ili Instagramu ne mora nužno značiti uspjeh na TikTok-u.
Srećom, postoje brojni primjeri brendova koji dobro posluju na ovoj platformi iz kojih možeš dobiti inspiraciju.
- Dunkin’ Donuts poznata američka kompanija za kafu uspješno je iskoristila reklamne sposobnosti TikTok-a i udružila se s popularnom influencericom, Charli D’Amelio, koja često pije kafu u svojim video zapisima. Sa samo 16 godina, D’Amelio ima preko 7 miliona pratitetelja na TikTok-u. Najava partnerstva s Dunkinom u TikTok videu pregledana je preko 59 miliona puta u manje od dva mjeseca. Iz Dunkina su objavili da su vidjeli pojačanje prodaje od 45% već prvi dan nakon objave videa.
- Modna kompanija Guess je prva pokrenula izazov za korisnike #inmydenim, ohrabrujući ih da postavljaju video sa zanimljivih mjesta dok su obučeni u neke od njihovih proizvoda. Ovakvu strategiju bi mogle koristiti i druge modne kompanije ili kompanije koje prodaju vizuelno zanimljive proizvode.
- Popularni proizvođač lakova za nokte Essie je kreirao branded hashtag izazov u kojem su pratioci postavljali primjere svojih zanimljivih manikura uz hashtag #exprESSIEyourself. Oglas je prikupio čak 1,4 milijarde pregleda. 😮
Mercator u Sloveniji je prepoznao ovu platformu kao odličnu priliku za novi domet u njihovom digitalnom nastupu. Ovo ljeto su pripremili komunikacijsku kampanju za TikTok koja je najavila dolazak novog tortilja čipsa.
Paralelno uz kampanju razvili su i MtikTok Akademiju, inovativnu platformu koja odgovara na želje, navike i ambicije mladih.
Radi se o prvoj inicijativi u Sloveniji koja na TikToku gradi zajednicu mladih te ih, po uzoru na „prave“ akademije, uz pomoć mentora podstiče na kreativnost i istovremeno obrazuje – kako o aktuelnim TikTok trendovima, tako i o sigurnoj upotrebi interneta.
Za kraj…
Šta možemo naučiti iz TikTok marketinga?
Na njihovoj stranici piše:
- Ne pravite reklame! Pravite TikTok!
- Stvarajte vijesti i trendove
- Uljepšajte nečiji dan
- Napravite nešto interesantno
- Gradite veze
Sretno 😊
Koristite li vi TikTok?
Evo dobre prilke za djevojčice iz BiH i Srbije, od 13 do 19 godina, koje mogu kreirati online sadržaje uz pomoć TikToka i prijaviti se na ovaj poziv u loncu: GIRLS ADVANCE LAB: 35.000 EUR za inovativne ideje mladih iz BiH i Srbije.