1. Vrijeme NIKAD nije bilo bolje
Živimo u vremena kad je možda najlakše u povijesti pokrenuti novi biznis. S internetom i web aplikacijama pri ruci, osnivači novih poduzeća imaju sve što im treba pri ruci. Možete postaviti web s nekoliko klikova, nakon što kupite domenu i odaberete hosting.
Ne znate kako dizajnirati svoj web? Kupite gotovu temu. Ili odaberite besplatnu.
Treba vam email lista za kontakt s kupcima? Koristite Aweber ili MailChimp.
Alata je mnoštvo, a ne nedostaje ni informacija koje će vam pomoći oko svakog aspekta novog posla. Na blogovima ljudi dijele gomile savjeta, a ako želite doznati više, postoje jeftini i dobri online tečajevi.
Internet vam daje i moć da lako i jeftino dođete do klijenata, na načine koji nisu bili mogući do prije nekoliko godina. Društvene mreže poput Facebooka, Pinteresta ili Twittera pomoći će vam da obavijestite javnost o svojim proizvodima i idejama.
Možete kupiti i oglase na tim mrežama ili na Googleu i doći do milijuna mogućih kupaca diljem svijeta. Internet i alati koje nudi su nevjerojatan resurs za poduzetnike.
2. Outsourcing je jednostavan
Nijedan poduzetnik nema sve vještine potrebne za uspjeh. Trebat će vam pomoć, primjerice, s dizajnom, oglašavanjem, računovodstvom ili službom za korisnike. Zapošljavanje ljudi na stalno može biti riskantno.
Ali ne trebaju vam stalno zaposleni – samo vam je potrebna pomoć. Danas je lako pronaći stručne podizvođače uz pomoć interneta. Većina sajtova za freelancere daju i ocjene, tako da možete pronaći najbolje ljude za svoje potrebe.
3. Testirajte ideje dok ne pogodite u sridu
Nove tvrtke propadaju jer osnivač misli da poznaje što tržištu treba. Lansira proizvod i onda dozna da je bio u krivu.
Najlakše je izbjeći tu zamku na način da testirate svoje pretpostavke. Prvo ih zapišite:
- Tko će biti vaši klijenti?
- Koje probleme vaš biznis rješava?
- Zašto je vaše rješenje drugačije?
- Kako ćete doseći svoje klijente?
- Koliko će vam platiti da im riješite problem?
Prije lansiranja proizvoda ili usluge, pokušajte dobiti povratnu informaciju od stvarnih korisnika. Intervjuima i istraživanjima utvrdite njihovu perspektivu. Podesite svoju ideju prema onome što doznate.
Čak i ako takve povratne informacije nisu savršene, možete na vrijeme promijeniti svoju ideju. Mnoge velike kompanije imale su takav zaokret, primjerice Twitter i Groupon.
4. Sjajni mentori su svuda oko nas
Ponekad novi biznis propadne je osnivač izgubi polet i odustane. Biti poduzetnik je samotno zanimanje, a usponi i padovi male tvrtke su naporni. To je osobito važno za samostalne poduzetnike.
Okružite se mentorima koji razumiju s čime se suočavate i koji vam mogu pomoći da ostanete na pravom putu. U svojoj mreži ili na LinkedInu sigurno imate uspješne ljude koji su pokrenuli vlastite biznise.
Posjetite susret poduzetnika ili neku konferenciju. Upoznat ćete ljude koji će vam biti spremni dati savjet i pomoć na putu do uspjeha.
5. Radeći za druge niste sigurni kao što mislite
Možda vam se čini da je poduzetništvo rizično jer mislite da je vaš posao u korporaciji “siguran”. Velika recesija nam je pokazala da nije. Tvrtke danas lako otpuštaju i teško zapošljavaju.
Najbolji način da se zaštitite je pokretanje vlastitog posla. Možete početi graditi vlastiti izbor prihoda i vlastitu sudbinu. Nema ničeg riskantnog u tome. I ne morate dati otkaz – novi posao možete pokrenuti i kao nešto sa strane.
Riješite se straha
Strah od rizika pokretanja novog posla možda vas sputava na putu do života kakav želite i najvećeg doprinosa koji možete dati svijetu. Možda će vam ovaj članak pokazati da je rizik manji nego ste mislili.
Razmislite što o tome kaže Nelson Mandela:
NEKA VAŠI IZBORI BUDU ODRAZ VAŠIH NADANJA, A NE STRAHOVA.
Što bi se dogodilo kad biste tako živjeli?
Preuzeto sa: www.startup.stratego.hr