Ispričala sam prijateljici kako sam prošle sedmice zapela na parkingu trgovine i prosula kesu punu namirnica. Ona je bila zgrožena i rekla kako bi bila ljuta na sebe da se njoj takvo nešto dogodilo, jer to smatra sramotnim iskustvom.
Nažalost, to je bila jedina pomisao u tom trenutku, jer nisam htjela da se istopi zamrznuti jogurt.
Svi smo prošli to iskustvo, kako će nešto što smo rekli ili uradili biti prihvaćeno od strane okruženja.
Šta je sa onim trenucima kada izbjegavamo konverzaciju, zbog straha da ne zvučimo glupavo, ili kada sve što nam prolazi kroz glavu, jeste čaša koju smo razbili u restoranu?
EFEKT “CENTAR PAŽNJE”.
Socijalni psiholozi taj trenutak nazivaju “efekt centra pažnje” i evo kako on funkcioniše.
Kada razmišljamo na način kako nas drugi ljudi doživljavaju, mi prihvatamo njihov doživljaj nas samih kao sopstveni. Budući, da smo mi svi centar vlastitog univerzuma (ili individue za sebe), teško je svjesno se odvojiti od svojih strahova, da tačno procijenimo kako nas okruženje percipira.
Biti uhvaćen u “efektu centra pažnje”, može biti poražavajuće, s obzirom da nas sprječava da budemo ono što zaista jesmo i najbolja verzija sebe. Nakon svega, kako se usredotočiti na važnije stvari u životu, ukoliko budemo stalno marili šta drugi ljudi misle i izmaštavali buduće događaje? To su prepreke koje nas sprječavaju da kažemo i uradimo stvari koje su važne za naš mali biznis.
Kada mislite da je sva pažnja usmjerena u vašem pravcu i da vam svi sude, veće su šanse da ćete stvari posmatrati kao riskantne, a manja je vjerovatnoća da ćete razmišljati izvan svoga stalnog okvira i prihvatiti novi izazov.
Poduzetnici moraju preuzeti emocionalne rizike, a taj fenomen sprječava mnoge obećavajuće poduzetnike da postanu uspješne vođe.
ZAMISLITE NEKOG DRUGOG U SLIČNOJ SITUACIJI.
Možete misliti da biti previše samosvjestan je nešto što ne možete kod sebe promijeniti, ali to nije tačno. Psiholozi kažu da postoje tehnike koje možete koristiti kako biste prevazišli sopstvene strahove. Na primjer, zamislite vašu reakciju na sastanku, u kojoj vas neko pita šta je po vašem mišljenju glupo pitanje. (Smiješno je kako pitanja smatramo glupim samo ako ih sami sebi postavljamo). Da li biste se zadržali na tom pitanju čitav dan ili biste brzo prešli na sljedeće? Praktikujući ovo često, možete stvari sagledati iz druge perspektive.
PRESTANITE BITI OPSESIVNI.
Naredni put kada budete brinuli o tome da ljudi previše obraćaju pažnju na to što radite, zapitajte se da li se to dešava samo iz razloga jer ste time opsjednuti. Samo zato što se osjećate preponosno, ne znači da su ljudi usredotočeni na vas, previše su zauzeti sobom.
ETIKETIRAJ SVOJE PONAŠANJE DRUGAČIJE.
Skupili ste hrabrosti da pristupite toj novoj perspektivi, ali oni su vas isključili. Možete to doživjeti kao poraz epskih razmjera, ali da li je to zaista tako? Ako se to često dešava, onda imate problem; a ako se dešava ponekad, to je samo dio posla i ne shvatajte to lično.
Ne etiketirajte sebe kao neuspješne zbog svojih poraza. Mogućnost da se nauči iz vlastitih grešaka i ne mariti za sve ostalo, je karakteristika uspješnog vođe, zato potrudite se da razvijate taj stav najbolje što možete.
UTIŠAJTE SVOJ EGO.
Ljudi koji sebe zamišljaju u izmaštanim situacijama nisu zapravo umišljeni, riječ je o trenutku samovažnosti. Nemojte umanjiti vlastitu važnost, samo imajte na umu da sva pažnja nije usmjerena u vašem pravcu. Opustite se, ako ne postupate na način da vas je sramota, samosvjesno ili ako se ne izvinite za nešto za što ne trebate da se izvinjavate, veća je vjerovatnoća da niko neće uočiti stvari koje vam pričinjavaju nelagodu.
NAUČITE SE ŠALITI.
Ako ste na posao došli u jednoj smeđoj i jednoj crnoj cipeli, vjerovatnoća je da će to ljudi oko vas primijetiti. Umjesto da prikrivate neugodnu situaciju, napravite šalu od toga. Jednom kada se nađete u sličnoj situaciji, vaša samosvjesnost oko toga će nestati.
POSMATRAJTE STVARI IZ DRUGE PERSPEKTIVE.
S obzirom da ljudi ne obraćaju pažnju na vas toliko koliko ste mislili, vjerovatnoća je da neće ni primijetiti nešto što ste željeli da primijete. Kada obrijete bradu ili promijenite frizuru, nemojte se uvrijediti ako drugi odmah ne trče da vas pohvale. Oni su zauzeti pokazujući svoj novi izgled.
Izvor: HTTPS://WWW.INC.COM/MARLA-TABAKA/TO-BECOME-A-SUCCESSFUL-LEADER-YOU-MUST-BREAK-THIS-BAD-HABIT.HTML
Prevela i uredila: Amela Ćatić
poduzetnice.ba